Na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz:
A. Cechy identyfikacyjne
Pakujący i/lub wysyłający: nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy kod firmowy jest użyty, odnośnik „pakujący i/lub wysyłający” (lub odpowiedni skrót) muszą być zaznaczone w ścisłym powiązaniu z kodem firmowym.
B. Nazwa produktu
- "Melony" jeśli zawartość opakowania nie jest widoczna z zewnątrz,
- Nazwa odmiany lub typu handlowego (np. Charentais).
C. Pochodzenie produktu
- Kraj pochodzenia i nieobowiązkowo rejon uprawy lub nazwa krajowa, regionalna lub lokalna.
D. Charakterystyka jakości handlowej
- Klasa,
- Wielkość wyrażona minimalną i maksymalną masą lub minimalną i maksymalną średnicą,
- Ilość sztuk (nieobowiązkowo),
- Minimalna zawartość cukru zmierzona refraktometrycznie i wyrażona w % Brix (nieobowiązkowo).
E. Znak urzędowej kontroli jakości (nieobowiązkowo)