Znakowanie może być bezpośrednio wydrukowane na opakowaniu lub może być wydrukowane na trwale przytwierdzonej etykiecie.
W przypadku stosowania opakowań wielokrotnego użytku wszystkie poprzednie etykiety powinny być starannie usunięte.
Nazwa Producenta ul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX | |
OGÓRKI SZKLARNIOWE | KLASA EKSTRA |
WIELKOŚĆ 200-300 g | |
PRODUKT POLSKI |
Przykład oznakowania opakowania ogórków
A. Cechy identyfikacyjne
Pakujący i/lub wysyłający: Nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy kod firmowy jest użyty, odnośnik "pakujący i/lub wysyłający" (lub odpowiedni skrót) muszą być zaznaczone w ścisłym powiązaniu z kodem firmowym.
Pakujący jest to osoba lub firma odpowiedzialna za pakowanie ogórków. Nie oznacza to jednak personelu, który aktualnie realizuje prace i który jest odpowiedzialny tylko przed kierownictwem.
Kod firmowy nie jest znakiem handlowym, ale urzędowo kontrolowanym sposobem identyfikacji w celu uniknięcia pomyłek przy rozpoznawaniu odpowiedzialnej osoby lub firmy. Opakowanie powinno być tak oznakowane, aby umożliwić identyfikację firmy lub osoby odpowiedzialnej za pakowanie. Jednakże wysyłający dobrowolnie może wziąć na siebie odpowiedzialność wobec służb kontrolnych i w takim wypadku identyfikacja pakującego na zasadach określonych powyżej nie jest konieczna.
B. Nazwa produktu
- "Ogórki", jeśli zawartość opakowania nie jest widoczna z zewnątrz
- "Szklarniowe" lub inne odpowiednie określenie dla ogórków uprawianych pod osłonami
- "Ogórki krótkie" lub "ogórki mini" jeśli stosowne.
- Kraj pochodzenia i nieobowiązkowo rejon uprawy lub nazwa krajowa, regionalna lub lokalna.
D. Charakterystyka jakości handlowej
- Klasa oraz jeśli stosowne w klasie II "ogórki krzywe".
- Wielkość (jeśli sortowano według wielkości) wyrażona minimalną i maksymalną masą.
- Liczba sztuk (nieobowiązkowo)
E. Znak urzędowej kontroli jakości (nieobowiązkowo)